آبانیشت
نقد و بررسی آبانیشت (سرود اوستایی در ستایش اردویسور اناهید، تألیف چنگیز مولایی، دایرةالمعارف بزرگ اسلامی، 1392) [دوره 2، شماره 3، 1393، صفحه 145-166]
آگاهی واجی
اثرات شفافیت و تیرگی خط فارسی بر مهارتهای نوشتن کودکان طبیعی و خوانشپریش از طریق آزمونهای آگاهی واجشناختی و املای واژهها [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 71-96]
آموزش زبان فارسی
نقد زبانشناختی کتاب زبان فارسی مقطع متوسطه و مسائل آموزشی آن [دوره 2، شماره 3، 1393، صفحه 82-65]
آوانوشت
نقد و معرفی کتاب راهنمای کتیبههای ایرانی میانه (پهلویـپارتی) [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 159-172]
ا
اتصال هستهای
فعلهای چندپارۀ زبان فارسی [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 53-70]
اسم گزارهای
نخستین پیکرۀ نقشهای معنایی زبان فارسی [دوره 2، شماره 3، 1393، صفحه 48-29]
حرفنوشت
نقد و معرفی کتاب راهنمای کتیبههای ایرانی میانه (پهلویـپارتی) [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 159-172]
د
درک خواندن
بررسی راهبردهای درک خواندن در دانشآموزان شنوا و ناشنوای [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 37-52]
دستور نقش و ارجاع
فعلهای چندپارۀ زبان فارسی [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 53-70]
ر
راهبرد خواندن
بررسی راهبردهای درک خواندن در دانشآموزان شنوا و ناشنوای [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 37-52]
ردهشناسی
فعلهای چندپارۀ زبان فارسی [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 53-70]
ریشه
نقد و بررسی آبانیشت (سرود اوستایی در ستایش اردویسور اناهید، تألیف چنگیز مولایی، دایرةالمعارف بزرگ اسلامی، 1392) [دوره 2، شماره 3، 1393، صفحه 145-166]
ز
زبان فارسی
بررسی تغییرات معنایی و کاربردی وامواژههای زبان فرانسه در فارسی [دوره 2، شماره 3، 1393، صفحه 107-128]
زبان فارسی
پارامتر جایگاه هسته در زبان فارسی: رویکرد نظریۀ بهینگی [دوره 2، شماره 3، 1393، صفحه 144-129]
زبان فارسی مقطع متوسطه.
نقد زبانشناختی کتاب زبان فارسی مقطع متوسطه و مسائل آموزشی آن [دوره 2، شماره 3، 1393، صفحه 82-65]
زبان فرانسه
بررسی تغییرات معنایی و کاربردی وامواژههای زبان فرانسه در فارسی [دوره 2، شماره 3، 1393، صفحه 107-128]
ش
شفافیت خط
اثرات شفافیت و تیرگی خط فارسی بر مهارتهای نوشتن کودکان طبیعی و خوانشپریش از طریق آزمونهای آگاهی واجشناختی و املای واژهها [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 71-96]
فرضیۀ نقص واجشناختی و فرضیۀ عمق خط
اثرات شفافیت و تیرگی خط فارسی بر مهارتهای نوشتن کودکان طبیعی و خوانشپریش از طریق آزمونهای آگاهی واجشناختی و املای واژهها [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 71-96]
فعلهای چندپاره
فعلهای چندپارۀ زبان فارسی [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 53-70]
ق
قالب
تحلیل معنایی واژگان زبان فارسی بر مبنای رویکرد معنیشناسی قالببنیاد [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 117-142]
ک
کتاب زبان فارسی
نقد زبانشناختی کتاب زبان فارسی مقطع متوسطه و مسائل آموزشی آن [دوره 2، شماره 3، 1393، صفحه 82-65]
کتب درسی
ارزیابی محتوایی کتابهای زبان فارسی (درسهای پایه و پایتخت ایران)در چارچوب طبقهبندی تجدیدنظرشدۀ بلوم [دوره 2، شماره 3، 1393، صفحه 106-83]
کتیبههای ایرانی میانه
نقد و معرفی کتاب راهنمای کتیبههای ایرانی میانه (پهلویـپارتی) [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 159-172]
کودکان خوانشپریش
اثرات شفافیت و تیرگی خط فارسی بر مهارتهای نوشتن کودکان طبیعی و خوانشپریش از طریق آزمونهای آگاهی واجشناختی و املای واژهها [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 71-96]
گ
گروههای نحوی
پارامتر جایگاه هسته در زبان فارسی: رویکرد نظریۀ بهینگی [دوره 2، شماره 3، 1393، صفحه 144-129]
نحو
نقد و بررسی آبانیشت (سرود اوستایی در ستایش اردویسور اناهید، تألیف چنگیز مولایی، دایرةالمعارف بزرگ اسلامی، 1392) [دوره 2، شماره 3، 1393، صفحه 145-166]
واژههای فرانسه
بررسی تغییرات معنایی و کاربردی وامواژههای زبان فرانسه در فارسی [دوره 2، شماره 3، 1393، صفحه 107-128]
وامواژه
بررسی تغییرات معنایی و کاربردی وامواژههای زبان فرانسه در فارسی [دوره 2، شماره 3، 1393، صفحه 107-128]
وجه
فعلهای چندپارۀ زبان فارسی [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 53-70]
وراثت پیشفرض
وراثت و انگیختگی رابطه صورت و معنی در واژگان: نمونههایی از واژهسازی زبان فارسی [دوره 2، شماره 3، 1393، صفحه 49-64]
ه
هممعنایی
بررسی هممعنایی گزارهای، توصیفی و نسبی میان فعلهای سادة فارسی و متناظرهای معناییِ مرکّب آنها [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 143-158]
هممعنایی توصیفی و هممعنایی نسبی
بررسی هممعنایی گزارهای، توصیفی و نسبی میان فعلهای سادة فارسی و متناظرهای معناییِ مرکّب آنها [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 143-158]
هممعنایی گزارهای
بررسی هممعنایی گزارهای، توصیفی و نسبی میان فعلهای سادة فارسی و متناظرهای معناییِ مرکّب آنها [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 143-158]