بررسی خطاهای همنشینی واژگانی فارسی‌آموزان عربی زبان

مریم افشین پور؛ عادل رفیعی؛ سید محمدرضا ابن الرسول

دوره 5، شماره 8 ، اسفند 1397، ، صفحه 7-29

https://doi.org/10.22054/ls.2019.23251.1082

چکیده
  پژوهش حاضر به توصیف خطاهای هم­نشینی واژگانیو بررسی عوامل دخیل در بروز این نوع خطاها در انشاءِ فارسی­آموزان عربی­زبان دانشگاه مجازی جاﻣﻌﺔالمصطفی قم[1] می­پردازد. برای این منظور پیکرۀ زبانی متشکل از 260 برگة انشاءِ زبان­آموزان سطح متوسط تشکیل شد و مورد بررسی قرارگرفت. ابتدا خطاهای هم­نشینی واژگانی زبان­آموزان مشخص شد و ...  بیشتر