آبان یشت
نقدِ نقد (بررسی و ارزیابیِ نقدِ احسان چنگیزی بر آبانیشت) [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 220-189]
آموزش زبان انگلیسی
گونة کلام و حرکت در چکیدهها: بررسی مقابلهای پایاننامههای دو رشتة آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان و آموزش زبان انگلیسی [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 72-53]
آموزش زبان عربی در ایران
واکاوی فرهنگ و نقش آن در سیاستگذاریهای/ برنامهریزیهای آموزش زبان (مطالعة موردی: آموزش زبان عربی در ایران) [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 116-89]
آموزش زبان فارسی
برخی از جنبههای مواد آموزشی در آموزش زبان فارسی در مؤسسات آموزش عالی فدراسیون روسیه [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 188-179]
آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان
گونة کلام و حرکت در چکیدهها: بررسی مقابلهای پایاننامههای دو رشتة آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان و آموزش زبان انگلیسی [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 72-53]
آموزش موضوعی
برخی از جنبههای مواد آموزشی در آموزش زبان فارسی در مؤسسات آموزش عالی فدراسیون روسیه [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 188-179]
ا
ارجاع گفتمانی
بررسی ارجاع گفتمانی در زبان فارسی بر اساس سلسهمراتب کهنگیِ گاندل، هدبرگ و زاخارسکی [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 154-111]
بافت وقوع گفتار
تحلیلی بر فرآیند رمزگردانی در گویشوران دوزبانه از منظر متغیرهای بافت وقوع گفتار، سن و جنسیت [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 164-141]
برنامهریزی زبان
واکاوی فرهنگ و نقش آن در سیاستگذاریهای/ برنامهریزیهای آموزش زبان (مطالعة موردی: آموزش زبان عربی در ایران) [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 116-89]
بست کامل چاکنای
همخوان انسدادی چاکنایی در پیوستار وضعیت چاکنای [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 56-35]
پ
پیبست
نقدِ نقد (بررسی و ارزیابیِ نقدِ احسان چنگیزی بر آبانیشت) [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 220-189]
پیشانگاری
بررسی فضاهای ذهنی در متون خبری روزنامههای ایران [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 178-155]
پوچواژه
پوچواژة بیآوا در زبان فارسی [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 52-29]
ت
تاریخ بیهقی
تحلیل گفتمان انتقادی داستان مرگ بونصر مشکان بر اساس رویکرد نورمن فرکلاف [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 110-85]
تحلیل گفتمان انتقادی
تحلیل گفتمان انتقادی داستان مرگ بونصر مشکان بر اساس رویکرد نورمن فرکلاف [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 110-85]
ترجمهها
نقدِ نقد (بررسی و ارزیابیِ نقدِ احسان چنگیزی بر آبانیشت) [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 220-189]
ج
جنسیت
تحلیلی بر فرآیند رمزگردانی در گویشوران دوزبانه از منظر متغیرهای بافت وقوع گفتار، سن و جنسیت [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 164-141]
ح
حرکت
گونة کلام و حرکت در چکیدهها: بررسی مقابلهای پایاننامههای دو رشتة آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان و آموزش زبان انگلیسی [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 72-53]
خ
خبر
بررسی فضاهای ذهنی در متون خبری روزنامههای ایران [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 178-155]
د
درونماندگاری
معرفتشناسی زبانی درونماندگار نزد سوسور و یلمزلف: یک بررسی تطبیقی [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 140-117]
دوزبانه
تحلیلی بر فرآیند رمزگردانی در گویشوران دوزبانه از منظر متغیرهای بافت وقوع گفتار، سن و جنسیت [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 164-141]
ر
رمزگردانی
تحلیلی بر فرآیند رمزگردانی در گویشوران دوزبانه از منظر متغیرهای بافت وقوع گفتار، سن و جنسیت [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 164-141]
روسیه
برخی از جنبههای مواد آموزشی در آموزش زبان فارسی در مؤسسات آموزش عالی فدراسیون روسیه [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 188-179]
ز
زبانشناسی
معرفتشناسی زبانی درونماندگار نزد سوسور و یلمزلف: یک بررسی تطبیقی [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 140-117]
زمان گذشتة افعال
بررسی و مقایسه ی ساختار افعال زمان گذشته در دو گویش ولاتی و کلیمیان اصفهان [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 34-7]
س
ساختارگرایی
معرفتشناسی زبانی درونماندگار نزد سوسور و یلمزلف: یک بررسی تطبیقی [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 140-117]
ساخت اطلاعی
بررسی ارجاع گفتمانی در زبان فارسی بر اساس سلسهمراتب کهنگیِ گاندل، هدبرگ و زاخارسکی [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 154-111]
سیاستگذاریهای زبانی
واکاوی فرهنگ و نقش آن در سیاستگذاریهای/ برنامهریزیهای آموزش زبان (مطالعة موردی: آموزش زبان عربی در ایران) [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 116-89]
سبک
گونة کلام و حرکت در چکیدهها: بررسی مقابلهای پایاننامههای دو رشتة آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان و آموزش زبان انگلیسی [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 72-53]
سجع پایانی
شناسایی طبقات طبیعی همخوانها با توجه به سجع پایانی آیات قرآن کریم [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 88-73]
سلسلهمراتب کهنگی
بررسی ارجاع گفتمانی در زبان فارسی بر اساس سلسهمراتب کهنگیِ گاندل، هدبرگ و زاخارسکی [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 154-111]
سن
تحلیلی بر فرآیند رمزگردانی در گویشوران دوزبانه از منظر متغیرهای بافت وقوع گفتار، سن و جنسیت [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 164-141]
سوسور
معرفتشناسی زبانی درونماندگار نزد سوسور و یلمزلف: یک بررسی تطبیقی [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 140-117]
ص
صورتگرایی
پوچواژة بیآوا در زبان فارسی [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 52-29]
صورتهای ارجاعی فارسی
بررسی ارجاع گفتمانی در زبان فارسی بر اساس سلسهمراتب کهنگیِ گاندل، هدبرگ و زاخارسکی [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 154-111]
ض
ضمیر محذوف فاعلی
پوچواژة بیآوا در زبان فارسی [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 52-29]
ضمیر موصولی
نقدِ نقد (بررسی و ارزیابیِ نقدِ احسان چنگیزی بر آبانیشت) [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 220-189]
ط
طبقة طبیعی
شناسایی طبقات طبیعی همخوانها با توجه به سجع پایانی آیات قرآن کریم [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 88-73]
ف
فرهنگ زبانی
واکاوی فرهنگ و نقش آن در سیاستگذاریهای/ برنامهریزیهای آموزش زبان (مطالعة موردی: آموزش زبان عربی در ایران) [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 116-89]
فضاسازها
بررسی فضاهای ذهنی در متون خبری روزنامههای ایران [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 178-155]
فعل لازم
بررسی و مقایسه ی ساختار افعال زمان گذشته در دو گویش ولاتی و کلیمیان اصفهان [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 34-7]
فعل متعدی
بررسی و مقایسه ی ساختار افعال زمان گذشته در دو گویش ولاتی و کلیمیان اصفهان [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 34-7]
فعل مرکب
تحلیل ساختار فعل مرکب در گویش فارسی اردکان یزد [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 84-57]
ک
کاربردشناسی زبان
برخی از جنبههای مواد آموزشی در آموزش زبان فارسی در مؤسسات آموزش عالی فدراسیون روسیه [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 188-179]
کتاب آموزشی استاندارد
برخی از جنبههای مواد آموزشی در آموزش زبان فارسی در مؤسسات آموزش عالی فدراسیون روسیه [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 188-179]