%0 Journal Article %T کدام معنی؟ %J علم زبان %I دانشگاه علامه طباطبائی %Z 2423-7728 %A صفوی, کورش %D 2014 %\ 03/18/2014 %V 1 %N 1 %P 11-40 %! کدام معنی؟ %K معنی %K معنی‏‌شناسی واژگانی %K معنی ثابت %K معنی منعطف %R 10.22054/ls.2014.25 %X در نوشتۀ حاضر به‌دنبال طرح مسأله‌‏ای هستم که سال‏هاست مرا درگیر خود کرده و هنوز در هیچ مقاله یا کتابی ندیده‏‌ام که کسی به آن پرداخته باشد. مسأله بر سر این است که اگر قرار باشد، مطالعۀ «معنی» پیچیده‏‌ترین بخش زبان‏‌شناسی را به خود اختصاص دهد، در هریک از شاخه‏‌های مطالعۀ زبان، کدام «معنی» باید مدّ نظر قرار گیرد. برای دستیابی به پاسخی مقبول برای این پرسش، ابتدا به معرفی عمده‌‏ترین نظریه‌‏هایی خواهم پرداخت که ادعای مطالعۀ «معنی» را داشته و دارند. سپس نارسایی‌‏های هریک از این دیدگاه‏‌ها را برخواهم شمرد، و در نهایت معلوم خواهم کرد که دست‌کم به باور من، در مطالعۀ بخش‌‏ها و سطوح مطالعۀ زبان، ما نیازمند کدام «معنی» هستیم. %U https://ls.atu.ac.ir/article_25_5300ba8850b4a14d83a43dbd9ba600ee.pdf