تأثیر جنسیت در بیان جزئیات، در نوشتار فارسی‌آموزان خارجی سطح پیشرفته از منظر دستور نقشگرایی

ابراهیم رضاپور؛ ابوالفضل موچانی

دوره 8، شماره 14 ، مهر 1400، ، صفحه 141-170

https://doi.org/10.22054/ls.2021.56525.1402

چکیده
  هدف این پژوهش، بررسی تأثیر جنسیت نویسنده در ارائۀ جزئیات در نوشتار فارسی‌آموزان سطح پیشرفته، در چارچوب دستور نقشگرای نظام‌مند هلیدی است. از‌آنجاکه بیان جزئیات در دستور نقشگرای نظام‌مند هلیدی و فرانقش اندیشگانی، در قالب افزوده‌های حاشیه‌ای بازنمایی می‌شوند، در این پژوهش، افزوده‌های حاشیه‌ای به‌کار‌رفته در نوشتار فارسی‌آموزان ...  بیشتر