بررسی راهبردهای درک خواندن در دانش‌آموزان شنوا و ناشنوای

شهلا رقیب‌دوست؛ الهه کمری

دوره 2، شماره 2 ، خرداد 1393، ، صفحه 37-52

https://doi.org/10.22054/ls.2014.1079

چکیده
  تحقیقات پیشین نشان ‌داده‌اند که افراد ناشنوا، در مقایسه با افراد شنوا، در پردازش نحوی ضعیف‌تر عمل‌ می‌کنند؛ از این رو، انتظار می‌رود که آنان جهت جبران این نقص از دانش پیشین خود استفاده کنند. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر ناشنوایی بر مهارت آزمودنی‌ها در درک جملات موصولی فاعلی و تعیین نوع راهبردهای مورد استفادۀ آنها در درک جملات موصولی ...  بیشتر