شناسایی استاندارد نوع و تعداد ابزارهای انسجام ربطی در متون کودکان 10 تا 12 ساله

معصومه نجفی پازکی؛ مرضیه رضایی دینانی

دوره 5، شماره 8 ، اسفند 1397، ، صفحه 159-190

https://doi.org/10.22054/ls.2019.37481.1154

چکیده
  هدف از انجام پژوهش حاضر، شناسایی استاندارد نوع و تعداد ابزارهای انسجام ربطی در متون کودکان 10 تا 12 ساله است. متون مورد مطالعۀ پژوهش حاضر شامل 400 متن نوشتاری کودکان 10 تا 12 سالۀ شهر تهران، 60 داستان از نویسندگان کودک و نوجوان گروه سنی «ج» و 60 متن از کتاب‌های درسی پایۀ چهارم تا ششم است. بر اساس نتایج به‌دست­آمده چهار ابزار ربطی افزایشی، ...  بیشتر